markup logo

841

Google+­-მა 250 მილიონ მომხმარებელს თავისი დაბადების დღის აღნიშვნის შესახებ შეატყობინა

google+

28 ივნისს სოციალურმა ქსელმა Google+ თავისი დაბადების დღე აღნიშნა. მან თავისი არსებობის განმავლობაში 250 მილიონი მომხმარებლის დაგროვება‚ მომხმარებლის ინტერფეისის გამოცვლა‚ კომპანიის ძირითად სერვისებში ინტეგრირება და ათობით ახალი ფუნქციის მიღება მოასწრო.

ამავე დროს უნდა აღინიშნოს‚ რომ სოციალური ქსელი Google+ გაიხსნა ყველა მსურველისთვის მხოლოდ 2011 წლის სექტემბრის ბოლოსთვის. ამ დრომდე სოციალურ ქსელში დარეგისტრირება მხოლოდ მოწვევით იყო შესაძლებელი.

Google+­-ის გაშვების შემდეგ‚ პირველი რამდენიმე კვირის განმავლობაში ინტერნეტ­საზოგადოება მის მიმართ ცხოველ ინტერესს იჩენდა და მისი მნაწილეების ბაზა ძალიან სწრაფად იზრდებოდა. სტატისტიკის მონაცემებით‚ შემდეგ ყოველდღიური რეგისტრაციის რაოდენობა შესამჩნევად შემცირდა‚ ისევე‚ როგორც დასწრების რიცხვი საშუალო დროსთან ერთად‚ რომელიც ახალ სოციალურ ქსელში იქნა გატარებული.

მიუხედავად ამისა‚ როგორც საზეიმო სტატისტიკა ამტკიცებს‚ 150 მილიონი მომხმარებელი ავტორიზირდება თვეში ერთხელ  მაინც.‚ ხოლო მათ შორის 50% (75 მილიონი ადამიანი) – ყოველდღიურად. სოცქსელის საშუალო მომხმარებელი მასში დღეში 12 წუთს ატარებს‚ ხოლო მთლიანად Google პროდუქტებზე იგი ერთ საათს ხარჯავს. Google-­ში შესვლების უმრავლესობა მობილური მოწყობილობებიდან ხორციელდება.

ინტერნეტ­გიგანტი ცდილობს‚ რაც შეიძლება მეტად მოახდინოს Google+­ის ინტეგრირება თავის სხვა სერვისებთან‚ რაც იწვევს კონკურენტების შეშფოთებას. მაგალითად‚ Google-­ში გაჩნდა შეხვედრების ორგანიზების შესაძლებლობა. ამასთან‚ ღონისძიებების თარიღებია ვტომატურად იარეკლებიან მომხმარებლის აკაუნტში Google­-ის კალენდარში. შეხვედრების მიმდინარეობისას შესაძლებელია ჩაირთოს „საღამოების რეჟიმი“ მობილურ მოწყობილობებზე და სტუმრების მიერ გადაღებული ყველა სურათი აიტვირთება ღონისძიების გვერდზე.

„მყისიერი ძებნა“ საშუალებას აძლევს სოციალური ქსელის მონაწილეებს‚ ძებნონ და იპოვონ „ცოცხალი“ ინფორმაცია თემებზე‚ რომლებიც მათ აინტერესებთ. ამისათვის საჭიროა‚ დავაწვეთ ღილაკს „Most recent“ (უკანასკნელი)‚ რომელიც გამოჩნდება ჩვეულებრივი შეკითხვის შეყვანის შემდეგ‚ რის შემდეგაც ნაკადი დაიწყებს განახლებას ახალი შეტყობინებების მიღების მიხედვით.

ამას გარდა Google+ დანერგა ჰეშტეგების მხარდაჭერა‚რომლეიც პოპულარიზებულია ქსელით Tweeter  სისტემის აზრი იმაშია‚ რომ მომხმარებელი ჩანიშნავს სიტყვას სპეციალური ნიშნით (H)‚ და იგი ავტომატურად გადაიქცევა ჰიპერდამოწმებად‚ ძახილად‚ რომელიც გასცემს ყველა შეტყობინებას იმავე სიტყვა­გასაღებით.

Google+ის ­ის გაშვებისას ანალიტიკოსებმა მას მაშინვე შეარქვეს მსოფლიოში უმსხვილესი სოციალური ქსელის Facebook-ის მთავარი კონკურენტი. Google-­ის მთავარი განსაკუთრებულობებია მეგობრების ცალკეულ ჯგუფებში გაერთიანების უნარი და ჯგუფური ვიდეოკონფერენციების „ვიდეოშეხვედრების“ ფუნქცია.

კონკურენტის გამოჩენას სოციალურმა ქსელმა Facebook-მა ფუნქციონალის გაფართოებითა და განსხვავებების რიცხვის შემცირებით უპასუხა. კერძოდ‚ გაუშვა ვიდეოზარების შესაძლებლობა ინტერნეტ­ტელეფონის Skype-ის სერვისთან პარტნიორობით‚ ხოლო შემდეგ გადაკეთდა მეგობრების ჯგუფებად გაერთიანების სისტემად.

აგრეთვე აღვნიშნოთ‚ რომ Google+  აღმოჩნდა არა უბრალოდ სოციალური ქსელი‚ არამედ „რაღცა უფრო მეტი“‚ ყოველშემთხვევაში ნიკეშ არორამ‚ უფროსმა ვიცე­პრეზიდენტმამ და Google-­ის  ბიზნესის მართვის მთავარმა შემსრულებელმა დირექტორმა‚ განაცხადა‚ რომ Google+ წარმოადგენს პლატფორმას‚რომელიც საშუალებას იძლევა სოციალური ელემენტები შეიტანოს Google­-ის ყველა სერვისში და პროდუქტში.

შედარებისთვის‚ მსოფლიოში უმსხვილესი სოციალური ქსელის Facebook-­ის აუდიტორიამ უკვე გადააჭარბა 900 მილიონ მომხმარებელს‚ ხოლო ყოველდღიურაც სოციალური ქსელის საიტზე‚ მარტის მონაცემებით‚ 526 მილიონი ადამიანიმ შედის. Facebook ახლა‚ აგრეთვე‚ “რაღაც უფრო მეტია“‚ ვიდრე უბრალოდ სოციალური ქსელი. გასული წლის ბოლოსთვის მისმა დამფუძნებელმა მარკ ცუკერბერგმა‚ თავმდაბლობის გარეშე‚ შეჰპირდა შეანჯღრიოს მთელი ინტერნეტი და გადააფორმატოს მედიაინდუსტრია‚ გადააქციოს თავისი „ნაშიერი“ რაიმე „გასართობ ჰაბად“‚ რომელნიც თავის თავში მოიცავს ინსტრუმენტებს მუსიკის‚ ვიდეოსა და ახალი ამბების გასაცვლელად.

კატეგორია: ინტერნეტი, სოციალური ქსელები .

კომენტარის დატოვება